MAMA MEDEA



FITXA ARTÍTICA
TEXT: TOM LANOYE
TRADUCCIÓ: FERRAN BACH
DIRECCIÓ: MAGDA PUYO
INTÈRPRETS: ROSER CAMÍ, LLUÍS VILLANUEVA, CARLES CANUT, VICTORIA PAGÈS, BORIS RUIZ, ÀNGELS BASSAS, JOAN NEGRIÉ, DAFNIS BALDUZ, BORIS CUCALÓN/ALBERT SALAZAR, PAULA MARTÍNEZ/ CLÀUDIA PONS.
PRODUCCIÓ: FOCUS
TEATRE ROMEA

Fa uns mesos, Puyo estrenava en el mateix escenari, ‘Espectres’ i era criticada per haver dilapidat la memòria d’Ibsen. Ara se’ns presenta amb una revisió del mite de ‘Mama Medea’ d’Eurípides, escrit per Tom Lanoye, i la crítica l’ha possat en un altar. Què ha canviat? Doncs res, perquè de la mancaça de l’espectacle d’Ibsen també aquest emmalalteix.
Una direcció caòtica, com he vist poques. L’innovació per l’innovació de vegades es troba amb una paret que no és capaç d’aguantar-la i cau pel seu propi pes, com és el cas. Els personatges que ha dirigit Puyo apareixen i desapareixen en l’escenari sense que hi hagi cap punt d’inflexió per als ulls de l’espectador que ajudi a situar-lo dintre de la història i no fer-lo divagar pel seu propi jo.
La Mama Medea de Puyo, interpretada per Roser Camí, que encara el seu primer protagonista amb més pena que glòria, és increïble, l’espectador està veient Mama Medea però podia veure qualsevol altre personatge.
L’escenografia ja mereix un punt i a part. Un escenari giratori, ambientat en l’antiga Grècia que no aporta res de nou a l’espectacle i que només fa que la revisió del clàssic quedi situat en l’espoca que li correspond. Si que és cert que en la segona part necessita un canvi escenògrafic i que no s’hauria de produïr en el mateix que es desenvolupa la primera.
El temps converteix aquesta obra en insoportable, llarga i tediosa, si ben és cert que la segona part és més agraïda que la primera, no aconsegueix que el públic oblidi la primera.
Ho millor de l’obra sense dubte el Joan Negrié, que durant la segona part interpreta una dona de fer feines antologica. La resta s’ho havien pogut estalviar.

1 comentario:

  1. Divendres vaig veure la obra Mamma Medea, magníficament interpretada per tota la companyia. Partint de la tragedia de Eurípides i contrastat amb la vida contemporània,de la mà en una EXCEL.LENT interpretació, de gran qualitat i molt nivell.
    Vaig saber a mitja tarde del divendres que feieu les darreras representacions. M'havia aixecat a les quatre de la matinada per una filmació i a l'endemà havia de tornar a fer-ho. Ho vaig fer, peró no em vaig voler perdre la vostre obra. No em vaig enpenedir gens! Vaig cel.lebrar haver-vos vist, per mi va èsser fantàstic. Gràcies i os felicito. BON NADAL I BONES FESTES!!! Joan Ramon,tel.934545777
    Per cert, quedeu convidats quan voleu per veure el documental:"una realitat paralela", devant uns resultats aparentment dificils, surt la realitat de la auténtica llum propia.(dirigiu-vos a Dolors Martorell 606 993138) Mallorca 317,2-1

    ResponderEliminar