PELL DE MERCURI


TEXT: PHILIP RIDLEY
TRADUCCIÓ i ADAPTACIÓ: MARC ROSICH
DIRECCIÓ: ANTONIO CALVO
INTÈRPRETS: OSCAR BOSCH, ESTER CORT, ADRIÀ DÍAZ, JOSE PEDRO GARCÍA BALADA, PEP GARCÍA-PASCUAL, ARIADNA MATAS i SANTI MONREAL
DURADA: 1h 50min
PRODUCCIÓ: PARKING SHAKESPEARE
FABRA i COATS

Senyors, l'hivern ha arribat i la companyia Parking Shakespeare deixa les comèdies per quan els raigs de sol ens tornen a acariciar la cara i es fica en un drama d'aquells que estaries pensant setmanes i setmanes. El canvi de to, també ve acompanyant de l'abandó momentani de Shakespeare i el seu primer text no shakesperià.

He de reconèixer que no coneixia res de l'autor i que el text és un petit delit pels sentits. Potser les gairebé dues hores de duració juguen a la contra de la història, una retallada d'algunes escenes que es repeteixen, ajudaria a imprimir un cert ritme que li manca sobre tot en els darrers vint minuts.

Tots els intèrprets estan per treure's el barret, però potser la gran sorpresa la posa l'Ariadna Matas amb el seu personatge Naz, el més desvalgut i innocent de tots i que l'actriu aconsegueix donar-li força i fer que el públic tingui una sensació estranya entre la culpabilitat i les ganes de protegir-la.

L'Antonio Calvo ha decidit que tots els espectadors estiguem a nivell de terra, enlloc de en graderies. Gran error de l'espectacle, tots els espectadors més enllà de la tercera fila no crec que vegin les escenes amb poca il·luminació del principi o totes aquelles que ocorren al sofà de la foto. Tot una llàstima no haver concebut l'espai amb l'escenari a dues bandes sobre graderies.

Malgrat haver tingut una part de l'obra com teatre radiat, més que visualitzat, Pell de Mercuri em va posar els pèls de punta. La lleugeresa dels primers minuts es converteix en un viatge cap a la foscor, que cada espectador viurà a la seva manera, però tots en sortiran tocats. Cap butterfly serà capaç de curar el que Pell de Mercuri ha deixat gravat en els nostres subconscients. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario